Tudom, egyesek nem bánják, ha nem a céges autó költségein sikerül spórolniuk. Rengetegen vallják, hogy első a biztonság és a felelősségvállalás, ezért elengedhetetlen a céges autók kifogástalan műszaki állapota, meg hogy minden kopó alkatrész cseréje azonnal megtörténjen, amikor már kezd kicsit sok lenni a kilométer.
A különböző autóalkatrészek esetében valóban nem mindig egyértelmű, hogy pontosan mikor is érkezik el a csere ideje. Sokszor csak az autónk finom jelzéseire támaszkodhatunk, amelyek egy-egy probléma kezdetét jelzik: nehezebben fog a fék, ráz a kormány, folyamatosan romlik a klíma teljesítménye… Ilyenkor valóban jobban járunk, ha nem húzzuk az alkatrészek cseréjét a végtelenségig, mivel jobb ma egy rövidebb ideig tartó és kevésbé költséges javítás, mint az, amikor el sem tudunk indulni a kocsival, ezért az autómentőtől kezdve a programokig, amelyeket le kell mondanunk, számos plusz költségünk keletkezik, és még többet is idegeskedhetünk ezek miatt a dolgok miatt.
Mindez bizonyos szempontból érhető is, de van olyan eset, amikor lehet és érdemes is spórolni a cégautós kiadásokon. Ilyen például a cégautó adó, aminek sokszor nem tulajdonítanak nagy jelentőséget. Főleg egy szállítással foglalkozó cégnél a gépjárművek biztosítása sem olcsó, hát akkor miért verjük a fogunkhoz a garast? A flottakezeles.hu azonban nem egyszer szembesült már azzal, hogy ügyfeleik kezdetben nem voltak tisztában a cégautó adó mértékének csökkentési lehetőségeivel, illetve nem tudták jól kihasználni az ezzel kapcsolatos kedvezményeket. Azonfelül, hogy bizonyos pénzügyi konstrukciók lehetővé teszik, hogy a lízingbeadó fizesse az adót, vagyis a cégnek nem kell többé amiatt aggódnia, hogy elcsúsznak a határidővel, bizonyos esetekben az ÁFA is visszaigényelhető. Így tehát nem kell egy vagyont kidobni a céges autók üzemben tartására.
Miután mindezt megtudtam és jobban utána is néztem a flottakezeles.hu-nak, rájöttem, hogy a céges autók költségvetésének kiszámítása és a megfelelő pénzügyi lépések kisakkozása egyáltalán nem könnyű feladat. A flottakezeles.hu-nak ugyanakkor van erre működő modellje, mivel abban segíti ügyfeleit, hogy a vállalkozás sajátos igényeit figyelembe véve a leginkább praktikus és a legkedvezőbb megtérülési rátával rendelkező megoldást tudják megtalálni a vállalati járműpark beszerzésére és fenntartására.
Az, hogy mennyivel kell kevesebb cégautó adót fizetnünk, ha másik konstrukcióra váltunk, elég jól és egyértelműen mérhető számokban. Arra viszont kevesebben szoktak gondolni, hogy időben és energiában mennyit kell fordítanunk mondjuk egy bírság elintézésére, az éves gumicserére és egyéb időszakos szervizelési munkákra, mennyit fizetünk pluszba ha csúszunk a biztosítás befizetésével… Ha pedig balesetet szenved valaki a céges autójával, az egyenesen katasztrofális lehet a vállalkozásra nézve. Jobb esetben az alkalmazott nem sérül meg, de dolgozni akkor sem fog tudni, ameddig a kocsi szervizben van. A biztosítók pedig nem arról híresek, hogy hamar elintézik a papírmunkát.
Ilyenkor (is) jól jön a flottakezeles.hu segítsége, akik ügyfélszolgálatot biztosítanak a szolgáltatásaikat igénybe vevők számára. Ilyenkor tehát őket kell tájékoztatnunk a történtekről, a cég pedig máris átveszi tőlünk a gépjármű javításával és a biztosítással kapcsolatos papírmunka terheit. Időszakosan másik autót is tudunk tőlük igényelni, hogy a veszteségünket és a kieső munkaerőt minimalizálni tudjuk.
A céges gépjárműveken tehát okosan kell tudni spórolni, ez pedig elsőre nem feltétlenül tűnik könnyű feladatnak, mivel a cégvezetés mellett kevesen tudják magukat a könyvelésbe és a jogszabályok tanulmányozásába is beleásni. Ebből kifolyólag a céges autós pénzügyeinket érdemes egy hozzáértő csapatra, a flottakezeles.hu-ra bízni.